Pielęgniarska opieka długoterminowa
Pielęgniarska opieka długoterminowa to opieka nad osobami przewlekle chorymi przebywającymi w domu, które nie wymagają hospitalizacji w oddziałach lecznictwa stacjonarnego, ale ze względu na problemy zdrowotne muszą być objęte systematyczną, intensywną opieką w warunkach domowych.
Jakie czynności obejmuje opieka długoterminowa?
- porady pielęgniarskie i zabiegi, m.in: leczenie ran i odleżyn, zakładanie i wymiana cewnika do pęcherza moczowego (u kobiet), podawanie i kontrola leków, odsysanie dróg oddechowych i inne
- zapobieganie powikłaniom będącym skutkiem długotrwałego leżenia w łóżku
- edukacja zdrowotna pacjenta i jego rodziny, przygotowanie do samoopieki i samopielęgnacji
- współpraca z podstawową opieką zdrowotną i opiekunem społecznym
- po zakończeniu opieki: wydanie pisemnej informacji o przebiegu opieki i jej wynikach oraz powiadomienie o tym fakcie lekarza rodzinnego oraz pielęgniarki i położnej środowiskowo - rodzinnej.
Zasady przyjęcia
-
Podstawą do objęcia chorego opieką długoterminową jest skierowanie wystawione przez lekarza rodzinnego lub lekarzy z oddziałów szpitalnych.
Opiekę realizujemy bezpłatnie – na podstawie umowy z Pomorskim Oddziałem Narodowego Funduszu Zdrowia w Gdańsku.
Pierwsza wizyta pielęgniarki odbywa się w terminie uzgodnionym z chorym lub jego opiekunem. Podstawą do ostatecznego zakwalifikowania chorego do opieki jest wywiad pielęgniarski.
Kolejne wizyty pielęgniarskie odbywają się 4 razy w tygodniu – od poniedziałku do piątku, a jeśli to konieczne, także w soboty i niedziele.
Zachęcamy Pacjenta i jego Opiekuna do wypełnienia anonimowej ankiety dotyczącej satysfakcji z jakości opieki - druk do pobrania poniżej. Ankietę można pozostawić w siedzibie Stowarzyszenia w skrzynce ankiet lub przekazać pielęgniarce.
Do pobrania:
- Skierowanie lekarza ubezpieczenie zdrowotnego do objęcia pielęgniarską opieką długoterminową domową, - pobierz
- Ocena osoby kierowanej do opieki pielęgniarskiej długoterminowej domowej wg. Skali Barthel - pobierz
- Obowiązek informacyjny RODO - pobierz
- Ankieta dotycząca satysfakcji osoby korzystającej z opieki długoterminowej i jej opiekuna - pobierz
Skargi i zażalenia
Pacjent ma prawo do składania skarg / zażaleń / reklamacji dotyczących jakości usług:
- do prezesa lub kierownika jednostki świadczącej usługi – Stowarzyszenie Pomocy Osobom Przewlekle Chorym „Dar Serca”, ul. Reja 12, 82-400 Sztum, tel. 502 610 662 lub 502 610 652 - osobiście, pisemnie, telefonicznie, mailowo: biuro@darsztum.pl
- do płatnika usług zdrowotnych pisemnie pod adresem: Pomorski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia, ul. Marynarki Polskiej 148, 80-865 Gdańsk, tel. 58 75 12 533; 58 75 12 576.
Powyższą informację sporządzono w oparciu o warunki realizacji umowy z płatnikiem usług zdrowotnych.